 |
Adı
Sosyal Kalkınma ve Beşeri Gelişme Altyapı Mali Destek Programı
|
Kısaltması
SOBEP
|
Türü
Mali Destek Programı / Doğrudan Finansman Desteği / Proje Teklif Çağrısı
|
İlan Tarihi
19/02/2015
|
Referans Numarası
TR33/15/SOBEP
|
Amaç
TR33 Bölgesi’nin yaşanabilirlik düzeyini ve beşeri sermayesini artırmak suretiyle Bölge’nin sosyoekonomik dönüşümüne katkı sağlayacak altyapıların oluşturulması
Öncelikler
- Kent merkezlerinde sosyal ve kültürel yaşamın canlandırılması ve kent cazibesinin artırılması amacıyla kent dokusu ile uyumlu olacak şekilde donatıların tesis edilmesi
- Dezavantajlı grupların sosyal hizmetlere erişimini ve sosyoekonomik yaşama entegrasyonunu kolaylaştırıcı altyapıların tesis edilmesi
- Yerelde önem arz eden sektörlerde nitelikli işgücü yetiştirilmesi amacıyla uygulamalı mesleki ve teknik eğitime yönelik altyapıların tesis edilmesi
Program Bütçesi
Program için tahsis edilen mali kaynak tutarı 10.000.000 (on milyon) TL'dir.
Destek Miktarı
Projenin uygulanacağı ilçenin gelişmişlik düzeyine göre azami, asgari ve optimum destek limitleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir. Proje bütçesi KDV dahil hazırlanmalıdır.
Destek Limitleri
|
DÜZEY 1 İLÇELER
|
DÜZEY 2 İLÇELER
|
DÜZEY 3 İLÇELER
|
Asgari
|
Azami
|
Optimum
|
Asgari
|
Azami
|
Optimum
|
Asgari
|
Azami
|
Optimum
|
Destek Oranı (%)
|
25
|
60
|
60
|
25
|
70
|
70
|
25
|
75
|
75
|
Destek Miktarı (TL)
|
180.000
|
1.020.000
|
1.020.000
|
140.000
|
910.000
|
910.000
|
75.000
|
600.000
|
600.000
|
Eş Finansman (TL)
|
120.000
|
3.060.000
|
680.000
|
60.000
|
2.730.000
|
390.000
|
25.000
|
1.800.000
|
200.000
|
Proje Bütçesi (TL)
|
300.000
|
4.080.000
|
1.700.000
|
200.000
|
3.640.000
|
1.300.000
|
100.000
|
2.400.000
|
800.000
|
Düzey
|
Afyonkarahisar
|
Kütahya
|
Manisa
|
Uşak
|
1
|
Merkez
|
Merkez, Tavşanlı
|
Akhisar, Salihli, Şehzadeler, Turgutlu, Yunusemre
|
Merkez
|
2
|
Başmakçı, Bolvadin, Çay, Dazkırı, Dinar, Emirdağ, İscehisar, Sandıklı
|
Emet, Gediz, Simav
|
Ahmetli, Alaşehir, Gölmarmara, Kırkağaç, Kula, Sarıgöl, Saruhanlı, Soma
|
Banaz
|
3
|
Bayat, Çobanlar, Evciler, Hocalar, İhsaniye, Kızılören, Sinanpaşa, Sultandağı, Şuhut
|
Altıntaş, Aslanapa, Çavdarhisar, Domaniç, Dumlupınar, Hisarcık, Pazarlar, Şaphane
|
Demirci, Gördes, Köprübaşı, Selendi
|
Eşme, Karahallı, Sivaslı, Ulubey
|
Optimum destek limitleri kullanılarak projenin uygulanacağı ilçenin gelişmişlik düzeyine göre destek oranı ve miktarının azami değerlerinden eş zamanlı olarak faydalanacak şekilde proje bütçesi oluşturabilir. Optimum değerler sadece bilgi amaçlı belirtilmiş olup projenin uygulanacağı ilçenin gelişmişlik düzeyi için geçerli olan asgari ve azami limitler dâhilinde proje bütçesi hazırlanabilir.
Projenin birden çok ilçede uygulanması durumunda projenin temel faaliyetlerinin uygulanacağı (yatırımın yapılacağı) ilçenin gelişmişlik düzeyi esas alınarak işlem tesis edilecektir. Proje kapsamında farklı düzeyde yer alan birden çok ilçeye yatırım yapılması durumunda projenin temel faaliyetlerinin uygulanacağı ilçe tutar bakımından bütçeden en çok payı alması öngörülen ilçe olacaktır. Her iki ilçeye de eşit miktarda yatırım yapılıyorsa temel faaliyetlerin uygulanacağı ilçe olarak gelişmişlik düzeyi yüksek olan ilçe seçilmelidir.
Program kapsamında sadece aşağıda yer alan kar amacı gütmeyen kurum ve kuruluşlar uygun başvuru sahibi olarak tanımlanmıştır.
- Kamu Kurum ve Kuruluşları (valilik, kaymakamlık, bölge müdürlüğü, il müdürlüğü, ilçe müdürlüğü vb.)
- Mahalli İdareler (belediye, il özel idare, köy muhtarlığı ve 5355 sayılı kanun kapsamındaki mahalli idare birlikleri)
- Kamu Kurumu Niteliğindeki Meslek Kuruluşları (odalar ve borsalar)
- Üniversiteler (rektörlük, fakülte, enstitü, araştırma merkezi, meslek yüksekokulu, yüksekokul)
- Kooperatifler ve Birlikler (kar amacı gütmeyen)
- Organize Sanayi Bölgeleri (OSB)
- Sivil Toplum Kuruluşları (dernek, vakıf, sendika, konfederasyon, federasyon vb.)
İdari teşkilatlanmaları gereği ayrı bir bütçeleri bulunmayan valilik, kaymakamlık vb. kamu kurumlarının, sözleşme uygulama aşamasında olası bütçe engelleriyle karşılaşmamaları adına, il özel idareleri, mahalli idare birlikleri gibi kurumlar üzerinden veya bu kurumlarla ortak şekilde proje başvurusu yapmaları tavsiye edilmektedir.
Üniversite alt biriminin başvuru sahibi ya da ortak sıfatıyla proje sunabilmesi için 5018 sayılı kanunun 3. maddesinde belirtilen “harcama birimi” statüsünde olması ve üniversite yönetiminden onay alındığına ve projenin desteklenmeye hak kazanması durumunda üniversite yönetimi tarafından uygulama aşamasında mali ve kurumsal desteğin sağlanacağına dair rektör tarafından imzalanmış belgeyi, Bölüm 3: Yardımcı Kaynaklar – 3.3 Destekleyici Belge Şablonları’nda yer alan DB-4: Üniversite Mutabakat Metni’nde belirtilen formata uygun olarak hazırlaması ve sunması gerekmektedir.
Kooperatif veya birliğin (mahalli idare birlikleri hariç) başvuru sahibi ya da ortak sıfatıyla proje sunabilmesi için kar amacı gütmediğine ilişkin hükmü içeren ana sözleşme, tüzük vb. resmi belgeyi ya da resmi belgelerde böyle bir hüküm bulunmuyorsa 5 (beş) yıl süreyle ortaklarına/üyelerine kar dağıtmayacağına ilişkin alınmış olan genel kurul kararını, Bölüm 3: Yardımcı Kaynaklar – 3.3 Destekleyici Belge Şablonları’nda yer alan DB-5: Kooperatif veya Birliğin Kar Amacı Gütmediğine Dair Belge’de belirtilen formata uygun olarak hazırlaması ve sunması gerekmektedir.
Destek almaya hak kazanabilmek için aşağıda belirtilen koşulların tümü sağlanmalıdır:
- Başvuru sahibinin kar amacı gütmeyen kurum/kuruluş statüsünde olması
- Proje konusunun ve faaliyetlerinin başvuru sahibinin görev ve yetki alanı içerisinde olması (Projenin konusunun başvuru sahibinin kanun, yönetmelik, tüzük, kuruluş sözleşmesi vb. belgelerinde tanımlanmış olan görev ve yetki alanı içerisinde olması gerekmektedir.)
- Başvuru sahibinin merkezinin ya da yasal şubesinin Ajans’ın faaliyet gösterdiği TR33 Bölgesi’nde yer alan Afyonkarahisar, Kütahya, Manisa ve Uşak illerinden birinde kayıtlı olması
- Başvuru sahibinin projenin hazırlığından ve yönetiminden (eğer varsa ortakları ile birlikte) doğrudan sorumlu olması, aracı olarak hareket etmemesi
Program kapsamında 2 (iki) farklı başvuru süreci tanımlanmış olup bunlara ilişkin son başvuru zamanları aşağıdaki tabloda gösterilmektedir. Projelerin ilgili son başvuru zamanı itibarıyla KAYS'a girişinin yapılarak onaylanmış olması ve projenin matbu belgelerinin Ajans’a ulaştırılmış olması tamamen başvuru sahibinin sorumluluğundadır. Bu süreçlere riayet edilmemesi durumunda posta veya kargo şirketinden kaynaklı gecikmeler de dâhil olmak üzere herhangi bir mazeret kabul edilmeyecektir.
Süreç
|
Son Başvuru Zamanı
|
Projenin KAYS Girişi ve Onayı
|
03.05.2015 | 23:59
|
Projenin Ajans’a Teslimi
|
08.05.2015 | 18:00
|