İMİB’in görev ve sorumlulukları aşağıda listelenmektedir:
- Ajansın harcama programını ve bütçe uygulama sonuçlarını hazırlamak,
- Ajansın altı aylık ve yıllık faaliyet raporlarının hazırlanmasını koordine etmek,
- Çalışma programı ve bütçeyi Ajansın diğer birimleri ile koordinasyon içinde hazırlamak,
- Ajansın gelir ve giderlerini takip etmek, gelirlerin tahsiliyle ilgili girişimlerde bulunmak,
- Ajansın her türlü ödeme evrakını hazırlamak, kontrol etmek, arşivlemek, ödemeleri gerçekleştirmek, bütçe çalışmalarına katılmak,
- Mali ve teknik destekler kapsamında verilen desteklere ilişkin proje dosyalarını mali yönden incelemek, proje hesaplarını takip etmek, proje ödemelerini gerçekleştirmek,
- Ajansın vermekle mükellef olduğu aylık KDV ve muhtasar vergi beyannamelerini düzenlemek ve ödemelerinin yapılmasını sağlamak,
- Ajansa ait emanetleri almak, saklamak, ilgililere vermek ve göndermek,
- Sayıştaya her ay defter ve mali tabloları göndermek,
- Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi KBS’ye üçer aylık dönemlerde Ajans faaliyetlerine ilişkin muhasebe kayıtlarının girişini yapmak,
- Dönem sonu işlemlerini gerçekleştirmek, kapanış ve açılış kayıtlarını oluşturmak,
- Ajans mevduatlarının değerlendirilmesini sağlamak,
- Menkul kıymet ve teminat mektuplarının sayımını gerçekleştirmek,
- Personel performans değerlendirme sistemini işletmek,
- Eğitim ihtiyaçlarını tespit etmek ve planlanan eğitimleri düzenlemek,
- Personel özlük dosyalarını tutmak ve güncellemek,
- Personel maaşlarını hesaplamak ve ödemeleri (harcırah, fazla mesai, tediye, doğum yardımı, evlilik yardımı vb.) gerçekleştirmek,
- Ajansın sürekli işçi kadrosunda çalıştırılan personelin kontrolünü ve denetimini yapmak,
- Ajansın insan kaynakları politikasını belirlemek, uygulamak, izlemek ve geliştirilmesini sağlamak,
- Ajansın personel alımı ile ilgili işlerini yürütmek, yeni istihdam edilen personelin Ajansa uyumunu sağlamak ve Ajansı tanıtmak için oryantasyon programları düzenlemek,
- Personelin izin ve rapor işlemlerinin takibini ve SGK girişini yapmak,
- Satın almalarla ilgili iş ve işlemlerin koordinasyonunu ve mevzuata uygun şekilde yapılmasını sağlamak,
- Ajansın tespit ettiği araç ve gereç ihtiyaçlarının teminini sağlamak,
- Ajansın resmi ve özel kurumlara giden ve gelen yazışmalarının tasnifini ve havalesini yapmak, düzenli olarak arşivini oluşturmak,
- Ajansın bilgi işlem ihtiyaçlarını tespit etmek ve tedarik etmek,
- Ajansın web sitesini oluşturmak ve güncelliğini sağlamak,
- Ajansın tüm bilgisayar, yazıcı ve diğer donanım birimlerinin sorunsuz çalışmasını sağlamak, güncel tutmak, bakımını yapmak,
- Ajansın kurumsal tanıtımını etkin şekilde yapmak, basınla ilişkileri yürütmek, kurumsal kimliğini bölgesel, ulusal ve uluslararası düzeyde temsil etmek,
- Ajans tarafından periyodik olarak yayımlanan kurumsal yayınlar ile çeşitli alanlarda yapılmış araştırma ve analiz çalışmalarının tasarım, basım ve dağıtım işlemlerini yapmak,
- Taşınır kayıt ve kontrol işlemlerini yapmak,
- Üçer aylık dönemler hâlinde stok tüketim kaydı yapmak,
- İç kontrol sistemi ve risk yönetiminin genel koordinasyonunu sağlamak,
- Bilişim sistemlerinin genel koordinasyonunu sağlamak,
- Sayıştay, mali yönetim yeterliği, bağımsız vb. denetim çalışmalarında koordinasyonu sağlamak,
- Stajyer işlemlerini (kontenjan planlaması, başvuruların alınması, istihdam edilmesi, ödemelerin yapılması vb.) yürütmek,
- Ajans faaliyetleri, bölgeden haberler, destek duyuruları ve benzeri çalışmalara ilişkin paylaşımları sosyal medya hesapları üzerinden yapmak,
- Ajans hizmet binasını ilgilendiren tadilat, tefrişat vb. işlemleri yürütmek,
- Ajans hizmet binasında hizmet veren diğer kurumları ilgilendiren işlemleri (protokol hazırlığı, ortak katılım paylarının tahsili vb.) yürütmek,
- Yönetim Kurulu toplantı organizasyonlarını yapmak,
- Ajansın tüm fonksiyonlarını yerine getirebilmesi adına birim faaliyetleri arasında uyum ve eş güdüm sağlamak.