Her Tebessüm Bir ZAFER'dir. Yerelden Ulusala, Ulusaldan Küresele


İdari ve Mali İşler Birimi (İMİB)

İMİB’in görev ve sorumlulukları aşağıda listelenmektedir:

1-Ajansın harcama programını ve bütçe uygulama sonuçlarını hazırlamak, 
2-Ajansın altı aylık ve yıllık faaliyet raporlarının hazırlanmasını koordine etmek, 
3-Çalışma programı ve bütçeyi Ajansın diğer birimleri ile koordinasyon içinde hazırlamak, 
4-Ajansın gelir ve giderlerini takip etmek, gelirlerin tahsiliyle ilgili girişimlerde bulunmak, 
5-Ajansın her türlü ödeme evrakını hazırlamak, kontrol etmek, arşivlemek, ödemeleri gerçekleştirmek, bütçe çalışmalarına katılmak, 
6-Mali ve teknik destekler kapsamında verilen desteklere ilişkin proje dosyalarını mali yönden incelemek, proje hesaplarını takip etmek, proje ödemelerini gerçekleştirmek, 
7-Ajansın vermekle mükellef olduğu aylık KDV ve muhtasar vergi beyannamelerini düzenlemek ve ödemelerinin yapılmasını sağlamak, 
8-Ajansa ait emanetleri almak, saklamak, ilgililere vermek ve göndermek, 
9-Sayıştaya her ay defter ve mali tabloları göndermek, 
10-Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi KBS’ye üçer aylık dönemlerde Ajans faaliyetlerine ilişkin muhasebe kayıtlarının girişini yapmak, 
11-Dönem sonu işlemlerini gerçekleştirmek, kapanış ve açılış kayıtlarını oluşturmak, 
12-Ajans mevduatlarının değerlendirilmesini sağlamak, 
13-Menkul kıymet ve teminat mektuplarının sayımını gerçekleştirmek, 
14-Personel performans değerlendirme sistemini işletmek, 
15-Eğitim ihtiyaçlarını tespit etmek ve planlanan eğitimleri düzenlemek, 
16-Personel özlük dosyalarını tutmak ve güncellemek, 
17-Personel maaşlarını hesaplamak ve ödemeleri (harcırah, fazla mesai, tediye, doğum yardımı, evlilik yardımı vb.) gerçekleştirmek, 
18-Ajansın sürekli işçi kadrosunda çalıştırılan personelin kontrolünü ve denetimini yapmak, 
19-Ajansın insan kaynakları politikasını belirlemek, uygulamak, izlemek ve geliştirilmesini sağlamak, 
20-Ajansın personel alımı ile ilgili işlerini yürütmek, yeni istihdam edilen personelin Ajansa uyumunu sağlamak ve Ajansı tanıtmak için oryantasyon programları düzenlemek, 
21-Personelin izin ve rapor işlemlerinin takibini ve SGK girişini yapmak, 
22-Satın almalarla ilgili iş ve işlemlerin koordinasyonunu ve mevzuata uygun şekilde yapılmasını sağlamak, 
23-Ajansın tespit ettiği araç ve gereç ihtiyaçlarının teminini sağlamak, 
24-Ajansın resmi ve özel kurumlara giden ve gelen yazışmalarının tasnifini ve havalesini yapmak, düzenli olarak arşivini oluşturmak, 
25-Ajansın bilgi işlem ihtiyaçlarını tespit etmek ve tedarik etmek, 
26-Ajansın web sitesini oluşturmak ve güncelliğini sağlamak, 
27-Ajansın tüm bilgisayar, yazıcı ve diğer donanım birimlerinin sorunsuz çalışmasını sağlamak, güncel tutmak, bakımını yapmak, 
28-Ajansın kurumsal tanıtımını etkin şekilde yapmak, basınla ilişkileri yürütmek, kurumsal kimliğini bölgesel, ulusal ve uluslararası düzeyde temsil etmek, 
29-Ajans tarafından periyodik olarak yayımlanan kurumsal yayınlar ile çeşitli alanlarda yapılmış araştırma ve analiz çalışmalarının tasarım, basım ve dağıtım işlemlerini yapmak, 
30-Taşınır kayıt ve kontrol işlemlerini yapmak, 
31-Üçer aylık dönemler hâlinde stok tüketim kaydı yapmak, 
32-İç kontrol sistemi ve risk yönetiminin genel koordinasyonunu sağlamak, 
33-Bilişim sistemlerinin genel koordinasyonunu sağlamak, 
34-Sayıştay, mali yönetim yeterliği, bağımsız vb. denetim çalışmalarında koordinasyonu sağlamak, 
35-Stajyer işlemlerini (kontenjan planlaması, başvuruların alınması, istihdam edilmesi, ödemelerin yapılması vb.) yürütmek, 
36-Ajans faaliyetleri, bölgeden haberler, destek duyuruları ve benzeri çalışmalara ilişkin paylaşımları sosyal medya hesapları üzerinden yapmak, 
37-Ajans hizmet binasını ilgilendiren tadilat, tefrişat vb. işlemleri yürütmek, 
38-Ajans hizmet binasında hizmet veren diğer kurumları ilgilendiren işlemleri (protokol hazırlığı, ortak katılım paylarının tahsili vb.) yürütmek, 
39-Yönetim Kurulu toplantı organizasyonlarını yapmak, 
40-Ajansın tüm fonksiyonlarını yerine getirebilmesi adına birim faaliyetleri arasında uyum ve eş güdüm sağlamak.